supertatli

Sunday, July 30, 2006

Ye# 13 ; PATLICANLI PATATES SALATASI





Bu tarifi "het blad van Dirk" reklam dergisinden aldim. Bizim patates salatamiza alternatif , farkli bir damak tadi....

malzemeler;

  • 1 patlican
  • 6 patates
  • 50 g aycicekcekirdegi (ben kullanmadim)
  • 4-5 adet taze sogan
  • 1 dal taze nane
  • 3 dal taze feslegen (ben kekik kullandim goz karari 1ck kdr)
  • 100 g beyaz peynir
  • 4 yk "blue band finesse"(Quark ve krema karisimi tadi,labne peynir /suzme yogurt isinize yarayabilir sanirim)
  • zeytinyag
  • tuz
  • karabiber

4 kisiliktir

hazirlanmasi 40 dk civari

yapilisi;

paticanlari yuvarlak dilimler halinde kesiyoruz. Bunlari yarim saat tuzlu suda bekletiyoruz. Diger tarafta kup yada ince dilimler halinde dogradigimiz patatesleri hasliyoruz .patlicanlari kurulayip izgara yada mangalda kozluyoruz.

cekirdegi kullanacak olanlarin cekirdegi kavurmalari gerekiyor.

4 kasik Quark/ kremayla(resmini asagida gosterecegim) tuzu , karabiberi , kuculttugunuz nane ve defne yapraklarini bu karisimla karistirip patatesi , sogani, z.yagini ilave edelim. Ust kisma da patlicani ekleyip, patlicanlar belirgin olacak sekilde karistiralim .Son olarak tabaklara servis ederken peyniri ve cekirdegi serpistirelim.

Afiyet olsun

tavsiyeler;

  • servis ederken koy ekmegiyle servis edin
  • nane e feslegenin yerine taze dereotu da kullanilabilir
  • patlicanlari kozleyip yagin icine konuldugunda uzun sure saklayabilirsiniz.







Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home