supertatli

Sunday, November 19, 2006

Bukme


Malzemeler;

Hamur malzemeleri:
2 su bardağı sıcağa yakın ılık süt
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 kg un

Hamura iç malzemeleri:
1 kase haşhaş
1.5 su bardagi sivi yag

Mercimekli Ic;

2 su bardagi mercimek , sogan

Yapilisi;


Hamur yogrulduktan sonra 1- 1.5 saat mayalanir . Sonra hamurdan 3 buyuk beze yapilir . Bu bezelerden her biri Merdane / oklava yardimiyla yukaridaki resimde gordugunuz gibi buyukce acin ve icine hashasli icten iyice yayin.
Sonra hashaslar hamurun her tarafina yedirilebilmesi icin hamurun en ucundan ortasina kadar katlayin
sonra diger ucu da obur katladiginiz ucun ustune katlayin ve her katlanan yerde hashas surulmemisse hashastan yedirin hamura
Aynen resimde goruldugu gibi hamur karelenene kadar katliyoruz . Her tarafi iyice hashaslanlanmis hamuru yeniden buyukce acin.

Bunun icine de onceden hasladigim ve kavrulmus , karabiber ve tuzla baharatladigim soganla karistirdigim ic harci yerlestirip diktortgen sekiller vererek katliyorum

Kapattigim tarafi alta gelecek sekilde tepsiye dizdim.Uzerini yogurt ve biraz sivi yagla karistirdigim harcla besledim . Corek otuyla da susledim... Bu birinci tepsimdi . ikinci tepsimdeki hamurun ustunu ise kalan hashasli icimle besledim , her iki seklide oldukca guzel oldu...


Not ;1) eger mercimekli istemezseniz patatesli ve peynirlisini de yapabilirsiniz

2) ic koymadan sadece hashasli seklini isterseniz ozaman icine koydugunuz sekeri biraz arttirin ve 3 beze yerine 6 beze olusturup her kare / yuvarlak actiginiz bezelerin iicne hashasli harci yedirip rulo yapin ve bunlari 2 ser cm kalinliginda kesip yuvarlak sekiller uste gelebilecek sekilde tepsiye dizin ve uzerini yogurtlu yada hashasla besleyip firina verin...

Kismen Portakal agaci ve cogunlugu annemden edindigim bilgilerin destegi ile olusturulmustur bu enfes bukmeler:) Ruhu sad olsun canimin!Amin!



Labels:

5 Comments:

At 5:10 AM , Blogger Derya Ünal said...

ellerine sağlık!! cok güzel görünüyorlar, keşke tdına da bakabilsek, ben hiç bilmiyorum bunun tadını..daha önce de tv de görmüştüm, afyon yöresine ait hamur işi diye sunulmuştu..

 
At 7:36 AM , Anonymous Anonymous said...

Merhaba Ayşegül, ben bunu hç duymamıştım. Denemek üzere tarifini aldım. Çok teşekkür ederim paylaştığın için.

sevgiler, selin (www.selincaglayan.com)

 
At 8:33 AM , Blogger aysegul said...

deryacim, insaAllah turkiyeye gelince senin evinde yada annemlerde yapariz beraber... Tadi enfesssss , benim de canim oyle cok cekmisti ki iste oyuzden yapivedim:)


Rica ederim Selincim, YApiminin uzunlugu kadar siteye gecirmem de hayli bir zamanimi almis olsada yoresel farkli bir tarifi paylasmayi istedim . Gecen gun canim oyle arapasi istedi ki( yoresel) ama nette bir turlu bulamayinca , benim gibi bir suru insanin olabilecegini dusununce zahmete katlanmaya degdigini dusundum :)
Afiyetle yeyin:)

 
At 6:08 AM , Anonymous Anonymous said...

Arabaşı, bükme, ağzıaçık bunları okuyunca Afyon dolaylarından olduğunuz düşündüm. Ben de Emirdağ'lıyım. Hepsi de çok güzeldir. Bükmeyi benim bildiğimden farklı yapmanıza rağmen çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık...

Hülya

 
At 1:38 AM , Blogger aysegul said...

Saol HUlyacim , bukme daha hangi sekillerde yapilabilmekte bana bilgi verebilirseniz sevinirim :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home