supertatli

Monday, December 18, 2006

usak tarhanasi

Sevgili annemin bana her yil yapip verdigi tarhanami ailecek cok cok severiz .

Hic pazara cikmam normalde o hafta pazara ciktigimda kirmizi dolmalik biberlerden alinca eve gelince baktim bunlar baya fazla oldu , bende hemen bitmek uzre olan tarhanami cogaltmaya karar verdim:)


Tum gayretlerimde hic yanimdan ayrilmayan kizimdan da Allah razi olsun :)


orjinal usak tarhanasina 1 kg yogurt da koyuyorlar ama ben asagida gorulecegi uzre bi iki degisiklik yaptim
Malzemeler;

4 adet dolmalik kirmizi biber
4-5 adet domates
6-7 adet sogan(elimde kirmizi soganlar vardi)
6-7 adet bruksel lahanasi( vardi diye koydum)
Buzlugumda 8 dmet falan maydanoz vardi
1 paket yas maya
2 kg un
bir avuc biber salcasi

Yapilisi; un ve maya haric diger malzemeleri robotta tuz buz edin.bir legene dokup mayayi ve unu, tuzu, biber salcasini da ekleyip guzelce yogurun ve dinlenmeye birakin.ben dinlemeye birakirken uzerine gene un serpistiriyodum bu sekilde 3 kg un gitti. Her iki gunde bir bu harci karistirmaya calisin ve bu sekilde 3 hafta beklesin. 3. haftada artik mis gibi tarhana kokmaya baslayacaktir . iste bu asamadan sonra





















bir mendile yayip kurumaya birakin.











iyice kuruduktan sonra gene robottan gecirip tuz buz edin... Iste tarhananiz hazir afiyet olsun...

Labels:

6 Comments:

At 1:21 PM , Anonymous Anonymous said...

Canım ablam çok güzel olmuş ellerine sağlık, brüksel lahanası yapmış olman da farklı bir tat katmıştır muhakkak.

Çok tatlı da bir yardımcın var MAŞALLAH :) EEE insan bu durumda tabi çok güzel şeyler yapar :)

 
At 3:05 AM , Blogger hayat said...

Merhaba ayşegül bakıyorum ana kız sıvamışsınız kolları ellerinize sağlık. tarhanayı afiyetle yersiniz inşallah.Sevgilerimi gönderiyorum.küçük kızının da yanaklarından öpüyorum

 
At 3:50 AM , Blogger yemek said...

Sevgili Ayşegül, ziyaretin için teşekkürler. Bende senin sayfanı çok beğendim. Maşallah annesi gibi hamarat bir kızın var): linkklerime seni hemen ekliyorum.
Sevgiler...

 
At 4:07 AM , Blogger hayat said...

Ayşegül nerdesin gelip boş dönüyoruz sevgiler.

 
At 4:12 AM , Blogger aysegul said...

sevgili hayat,

vatanima gitmistim bugun dondum insaAllh yeni bi seyler ekliycem :)

 
At 5:44 AM , Anonymous Anonymous said...

merhaba ben o tarhanayı yapan şeker kıza takıldım çok tatlı allah bağışlasın bloğunuzda çok güzel tarifler harika banada beklerim tanışalım kaynaşalım

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home