supertatli

Tuesday, June 09, 2009

hunkar begendi

Asagidaki tarif 2 kisiliktir.


250 gram kusbasi et
1 adet sogan
1 adet domates
1 tatli kasigi domates salcasi -ben;1 yemek kasigi kullandim-
1/2 cay kasigi tarcin (tarifin orjinali boyle ama ben kullanmadim)
karabiber
su
1 tatli kasigi biber salcasi-eklediklerim-

Beğendi için;

2 adet patlican
3 yemek kasigi un
2 yemek kasigi tereyagi
3 yemek kaşığı hindistancevizi (ben kullanmadim)
1 su bardağı sut
1 su bardağı su
50 gram kasar peyniri
tuz

Hazırlanışı;
Et, soğan ve salça harlı ateşte 2 dakika kadar kavrulur.
Püre haline getirilmiş domates, (tarçın,) karabiber ve üstünü geçecek kadar sıcak su ilave edilir.
(Hindistancevizi rendesi bir süzgeç içinde ılık suyun içinde bekletilmeye başlanır.)
Bu esnada patlıcanlar közlenip soyulur.
Patlıcanlar püre haline getirilir.
Un ve tereyağ rengi dönene kadar kavrulur.
Patlıcanlar ve tuz ilave edilir.
Hindistancevizi sütü ve normal süt ilave edilerek hızlıca karıştırılır.
Ocağın altı kapatılıp kaşar peynir rendesi eklenir.
Suyunu çeken tas kebabın altı kapatılır.
Beğendinin üzerine tas kebap konularak servis yapılır.

Notlar:
Tas kebabına tarçın koyulmayabilir.
Ben patlıcanları mikrodalgada kabukları soyulmuş şekilde 10 dakikada közledim.
Közlenen patlıcanları krema kıvamına gelinceye kadar robottan geçirdim.

(Hindistancevizi rendesini suda bekletip iyice sıktıktan sonra oluşan beyaz suyu kullanmak yerine marketlerde kutu halinde satılan hazır hindistancevizi sütünü ya da normal sütten 1 bardak daha kullanabilirsiniz.)
Biraz sulu kalması daha makbuldür kebabin.
Domatesleri robottan geçirdiğim için kabuklarını soymuyorum. Malûm “vitamini kabuğunda” deniliyor. Siz isterseniz soyabilirsiniz.

kaynak ;devletsah.com

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home